5 Nisan 2013 Cuma

DESİGN PATTERN ( C ++ )

      Pattern yapıları genel  olarak program yazarken ortaya çıkan problemlerin herkesçe öngörülmüş çözümlerinin bir arada toplandığı bir sistemdir.

Genel olarak  pattern yapılarını şu şekilde inceleyebiliriz:


**İlk olarak yapılarına göre 3 kısma ayırabiliriz :

o Creational Patterns

*nesne oluşturma süreci ile ilgili patternler

o Structural Patterns

* sınıflar ve nesnelerin kompozisyonu ile ilgili patternler

o Behavioral Patterns

* sınıflar ve nesnelerin etkileşimi ile ilgili patternlerdir .



**  ikinci olarak kapsamlarına göre de 2 ye ayrılır. 

o Class Patterns

* Sınıflar ve bunların alt sınıfları arasındaki ilişkilere odaklanır
*inheritance yapısını gerektirir

o Object Patterns

*objeler ve bunların alt sınıfları arasındaki ilişkilere odaklanır
* nesne ilişkilerini gerektirir

Pettern yapılarında işleyişi doğru bir şekilde gerçekleştirmek için vede problemin sonucuna ulaşabilmek için belirli adımlara dikkat etmemiz gerekmektedir.


Bunları kısaca şu şekilde sıralayabiliriz: 



  •   İlk olarak pattarnlerin  isimlerini   ve içiriğini tam anlamıyla bilmeliyiz
  • Daha sonra ise sorunun ne kaynaklı ve nasıl olduğunu teşhis edebilmemiz gerekmektedir.
  • Bir sonraki adımda ise sorunun hangi pattern yapısına uygun olduğunu belirleyebilmeli vede tüm class ilişkilerini, fonksiyonları, çözüm basamaklarını programımıza aktarabilmektir.
  •  Son olarak ise tüm gereklilikleri kontrol edip düzgün ve planlı bir çalışma sonunda sonuçları elde etmektir.






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder